A siker 15 titka

A siker 15 titka

Előszeretettel hallgatom a LinkedIn Learning prémium tananyagait. Ezzel a fordítással így mindenki számára elérhetővé szerettem volna tenni a getAbstract Linkedin Learning tananyagát magyarul, mert igen hasznosnak gondolom. (Kiegészítések zárójelben).

Bár én hatékony embernek tartom magam, A 15 siker titok közül egy pár még engem is meglepett.

Ennek az összefoglalónak a lényeglátó gondolkodást a központi üzenete, így minden tevékenységüket a nagy víziójuknak rendelik alá. 

Kevin Kruse (a New York Times keresettebb szerzője és díjnyertes vállalkozója), interjúk alapján gyűjtötte össze milliárdosok, vállalkozók és olimpikonok sikerének titkait. 

Minden befolyásos ember az időt sokkal értékesebb eszköznek tartja, mint a pénzt. Így minden percüket bölcsen használják ki. 

Mindannyian hangsúlyozzák a pihenés, a testmozgás és a kikapcsolódás szükségességét. 

Az idő értékesebb, mint a pénz, mert nem pótolható. Ne áldozd fel a sikered oltárán!

Fedezd fel, hogy ezekkel a gyakorlati tanácsokkal hogyan lehetsz hatékonyabb és sikeresebb!

 

1. Új lehetőségek

 

Új lehetőségekLásd minden napodban az új lehetőségeket

A szerző napi 1400 percnyi siker lehetőségről beszél. 

(Én ezt 960-ra módosítanám, mert az alvás az alvás. Persze az alvás lehetőség: a regenerálódásra, ami szintén elvezet a hatékony működésre. Ilyen szempontból ez igaz. 

Viszont a feladatok elvégzésére ne ebből vegyél el!  De a lényeg, hogy számtalan lehetőség van a sikerre.)

Az időd a legértékesebb vagyontárgyad, ne fecséreld!

 

2. Top feladat

 

PrioritásAzonosítsd a legfontosabb feladatod, és csináld meg azt először! 

A sikeres emberek az elsődleges feladataikra fókuszálnak, és a  hosszú távú céljaikra koncentrálnak. 

Egyúttal beazonosítják a jelentőségteljes rövidtávú célokat, amit először végre kell hajtaniuk, és ezeket lépésekre bontják. 

3. Naptár

Project management naptár alapjánA naptár alapján dolgozz, ne a teendő lista alapján. Ha egy feladat kiesik, csak új termelődik helyette. A kutatások szerint a lista készítők a feladataik 41%-át nem végzik el. A teendők listája arra késztet, hogy random módon válaszd ki róla a feladataidat, és elvonja a fókuszt a legfontosabbról.

A legsikeresebb cégvezetők nagyon szigorú napirend szerint dolgoznak. Befoglalnak maguknak egy idősávot legfontosabb céljukra való fókuszálásra.
Külön dedikált idősáv van az 1:1-es személyes megbeszélésekre, a csapat visszajelzéseire, és a relaxálásra is.

4. Halogatás STOP

Halogatás STOPLégy úrrá a halogatáson!  Győzd le a jövőbeni önmagad. A halogatás abból fakad, hogy a listában szereplő tételekből a legkönyebbet csinálod meg először. Azt hiszed, hogy majd később több energiád lesz megcsinálni A Nagy Feladatot. (De nem lesz! A feladathoz nem jön ihlet, csoda, vagy üres óra. Csak úgy készül el, ha fogod magad egy erre rendelt idősávban, és nekiállsz, lehetőleg, minél hamarabb!)

Ahhoz, hogy ne halogass, építs be Halogatás STOPokat az életedbe:

 

 

    1. Csináld meg hamarabb mint, ahogy ígérted! 
    2. Ha azt mondod, most gyakorolni fogsz, edzeni, vagy van valami idegesítő, de rövid teendőd végezni, tudd le minél hamarabb.
      Képzeld el, hogy milyen jó érzésed lesz, amikor ezt megcsináltad, és ez vezéreljen a siker felé. Vagy azt, hogy milyen kellemetlen lesz, ha nem csinálod meg. 
    3. Képzeld el, hogy azzá az emberré válsz, aki lenni szeretnél! És cselekedj úgy, mintha már az az ember lennél! Mindennap!
      Rakd le a kulcs értékeidet, és kötelezd el magad emellett! 

5. Napi prioritások

Mindig újabb és újabb feladatok adódnak. A feladatok listája sosem ürül ki.
A sikeres emberek elfogadják a saját korlátaikat, és csak a napi prioritásokra koncentrálnak, és a többit a következő napra hagyják. Mindent nem fogsz tudni elvégezni!
Urrá lesznek a folytonos felelősségvállalási késztetésen, és képesek egy normális ember életét élni. Képesek önmagukkal törődni, és a családjukkal.

(Ez akkor fog menni, ha elengedjük a “nélkülözhetetlenség” érzést,  vagyis a nem a fontosság tudatunk határozzák meg a cselekedeteinket, mert ez állandó tűzoltó üzemmódot eredményez. Ennek pedig nem a megfelelően átgondolt és időbeni cselekvés a motorja, hanem a kapkodás, és utolsó percben való cselekvés.
Ha mi magunk nem jelölünk ki prioritásokat, és nem húzzuk meg a határainkat, akkor mások fogják.) 

6. Jegyzetfüzet

Naptár alapján dolgozz, ne lista alapján!Mindig legyen nálad egy kis jegyzetfüzet! Minden ötletet, gondolatot, benyomást érdemes rögzíteni későbbi felhasználás céljából.
Kutatások kimutatták, hogy a kézírás nagyon sok agyi funkciót kapcsol össze egyszerre. Ezekből az ötletekből több valósul meg  később. Majd gépeld le, hogy megmaradjon, és tervezhetővé váljon.

 

7. E-mailek kezelése

E-mailek kezelése okosanKontrolláld megfelelő módon az e-mailjeid

A McKensey Global Institue kutatásai szerint a munkavállalók a munkaidejük ⅓-át töltik az emailek ellenőrzésével, és megválaszolásával.
Használd a 3-21-0 módszert, hogy az e-maileket a helyükön kezeld! 

    1. Csak 3 x naponta nézd meg az e-maileket!
    2. Tölts velük maximum 21 percet egyszerre.
      Ha ezt egy általad meghatározott időben teszed, és egy-egy alkalommal beállítasz egy időkeretet (akár stoperrel), az segít, hogy rövid, lényegretörő válaszokat adj!
    3. Nullázd le az emaileket minél gyorsabban!
    4. Cselekedj azonnal: tegyél be a naptáradba időd, ha tovább kell foglalkozni vele; iktasd vagy delegáld. Ha pedig rövid, válaszold meg!

8. Kevés tárgyalás

Tárgyalás minimalizálásMinimalizáld a tárgyalásokat! 

Legyen a tárgyalás az utolsó lehetőség. Ha van hatékonyabb megoldás, válaszd azt! Csak akkor szervezz tárgyalást, vagy menj el rá, ha semmilyen hatékony más módszer nincs erre.  


Sok vállalkozás csak egy gyors reggeli megbeszélést tart, hogy beindítsák a napot. Ez sokkal sikeresebb eredményt hoz, mintha az egész napjukat tárgyalásokkal pakolnák tele. 

9. Mondj nemet!

Nemet kell mondaniMondj mindenre nemet, ami nem támogatja az éppen aktuális célodat!
Warren Buffet szerint az igazán sikeres emberek majd mindenre nemet mondanak. 

Azt fedezték fel, hogy az időbeni elköteleződéseik korlátozzák a lehetőségeiket.

10. Pareto elv

Pareto elvKövesd a Pareto elvet!
A tevékenységeink 20%-a adja az eredményeink 80%-át. 

A kivételes tehetségű, sikeres milliárdosok ezt az elvet használják, hogy megtalálják a leghatékonyabb módot képességeiket kihasználására, ill. a feladataik közti priorizálásra.

11. Erősségek és a szenvedély

Szenvedély megtalálása a siker titkaTámaszkodj az erősségeidre, és a szenvedélyedre. A Harvard kutatói arra kértek alkalmazottakat, hogy elemezzék a feladataikat visszamenőlegesen, egy héten át ezen 3 kérdés alapján: 

  1. Teljesen szükségtelennek tartották-e utólag.
  2. Tudták volna-e delegálni egy kompetens beosztottnak?
  3. És ha ezt valóban nekik kellett elvégezni, és szükséges volt elvégezni, lett volna hatékonyabb mód az elintézésre?

Az eredmény az volt, hogy az alkalmazottak átlagosan heti 6 órát spóroltak volna meg az önálló adminisztratív tevékenységeikben, és heti 2 óra tárgyalással lett volna kevesebb. 

A könnyebb feladatok kiszervezése mentális energiát szabadít fel a nehezebb, csak általunk elvégezhető, jelentőségteljes célok elérésére.

12. Dedikált idősávok

dedikált idősávokBizonyos típusú munkának legyenek dedikált idősávjai, amikor csak arra koncentrál minden csapattag

  1. Legyen a fókuszálásnak ismétlődő, rendszeres ideje
  2. A csapat megbeszéléseknek dedikált ideje
  3. Legyen tárgyalásos nap
  4. Csoportos workshop nap
  5. Fókuszáló napok, amikor mindenki a legfontosabb, legsürgősebb nagy feladatára koncentrál. 
  6. És persze közösségi napok /időszakok, amikor az együttlét örömének hódolnak a csapattagok. 
  7. (Ha  van dedikált idő mindenre, nem úsznak el a feladatok!)

Ez a módszer egy kollektív hatékonyságot eredményez. 

13. A cselekvések kategorizálása

Ha valamelyik feladat elvégezhető 5 perc alatt, azt végezd el azonnal!
A sikeres emberek a teendőiket a befektetett munka és a megtérülésük szerint osztályozzák. 

    1. Az emaileket gyorsan lekezelik 
    2. Amit csak tudnak, delegálnak.
    3. Vagy elvégzik azonnal, amit el tudnak. 
    4. A hosszabb feladatokra kijelölnek a naptárban időpontot.
    5. Heti rutint építenek be az ismétlődő feladatokra.

14. Napi rutin

Jó reggeli rutinnal erősíteni a testet,  lelket és a szellemet.
Nagyon sok sikeres vállalkozó az energetizálással kezdi a napját: megfelelő mennyiségű vízzel, egészséges étellel, és testedzéssel.

 

15. Energetizálás

Az utolsó titok: A produktivitás fókusz és energia kérdése, nem a ráfordított időtől függ!
A keményen dolgozók is beiktatnak időt a relaxálásra.

Attól, hogy többet dolgozunk, nem biztos, hogy hatékonyabbak is vagyunk.
Az agy adatfeldolgozó képessége a nap folyamán romlik.
Rendszeres szünetek, víz ivása,  tápláló snackkek, és könnyű testmozgás felfrissítik az agyat, és növelik a produktivitást. 


Hagyj időt az energetizálásodra!

    1. Az olimpikonok teljesítőképessége például nagy mértékben függ az elegendő és minőségi alvástól.
      Shanon Miller, volt hétszeres olimpiai bajnok tornász pl. nagyon szereti a rövid frissítő napközbeni szundikálásokat. 
    2. Az egészséges ételek, az örömteli pillanatok, a pihenés és kikapcsolódás növeli a fizikai állóképességet és a mentális fókuszt.
      Ez pedig elősegíti a produktivitást, javítja az életminőséget mind a szabadidő, mind a munka terén. 

A sikeres emberek arra fordítják az energiájukat és a fókuszukat, hogy minden percük számítson!