Hogyan oszd be az időd a napi rutinnal?

Hogyan hozd ki a napodból a legtöbbet a helyes napi rutinnal?

Most képzeld el, hogy a napod energiával telve, gördülékenyen telik! A munkád is elvégzed, a gyerekedre is van időd, a férjed is mosolyog, hogy “Milyen csinos vagy drágám!”, és a lakás is rendben, és az éppen betoppanó szomszédasszony mikor bekukkant, bátran engeded be. 

Amikor este visszagondolsz rá, mosolyogsz, mert teljesnek érzed.

Ha nem így van, mi az oka?
Gyakran csak azért nincs jó időbeosztásod, mert nincs jó napi rutinod.
 

Miből is álljon a napi rutin?

 
 
  1. Időben kelj fel!
    Ha munkaidőd, iskolás gyereked van, ez elég nyilvánvaló. 
    De ha nincs, akkor is találd ki magadnak, a te bioritmusod mi lesz napi szinten? Mikor vagy aktív általában? Bagoly vagy veréb vagy inkább? Ha rugalmas a munkaidőd, akkor is tervezd meg az időbeosztásod! 

  2. Tervezd meg, mit akarsz aznap megcsinálni! Talán még az ágyban végiggondolod. 
    Javaslom, hogy írd össze a teendőid, célszerűen
    listára, post-itra, cetlikre, telefonodba task- listre, bármire!
  3. Készülj el!
    Mosd meg az arcod, használj arckrémet, és esetleg minimális sminket, ha lesz egy videós meetinged, kimész az utcára. Fésülködj meg! -), deo.

    A fogmosás után kb. egy perces mozdulat végigtörölni a mosdót, akár kézzel, akár egy odakészített varázs szivaccsal, a csapot.
  4. Öltözz fel!
    Igen, minden nap, akkor is, ha nem mész ki az utcára! És mindenképp vegyél fel nadrágot is, ne pizsiben töltsd a napod! Ha egy videós meeting közben valamiért fel kell állnod, és a kamera bekapcsolva, elég kínos, ha nadrág nélkül vagy.
    1. Tuti TIPP! Vegyél fel egy otthoni cipőcskét! Olyat, amit csak otthonra használsz! Ne mamuszt, és nem is papucsot, hanem olyat, amit nem használsz kintre, van egy kis magasítás a saroknál (max. 2 cm), tegyél bele talpbetétet! A kemény talajon nem jó ugyanis, ha “mezítláb” mászkálsz totál lapos cipőben, lapos papucsban, vagy mamuszban csoszogsz. Az emberek igen nagy százalékának van valamilyen mértékű harántsüllyedése, esetleg lúdtalpa. Vagy lesz, ha nem hord megfelelő alátámasztást. (A természetes talaj a legjobb a lábnak, de kevésbé elképzelhető, hogy homokot tartasz a lakásban, vagy egy kis gyepet… 🙂 ). A kis otthoni surranóban viszont nagyon felgyorsul a munka. Tudsz benne rögtön tornázni, akár a gép mellől felállva néhány mozdulatot, vagy átsuhanni egyik szobából a  másikba. 
    2. Melltartó témában ilyenkor nagyon jók a Zero-feel típusú top & bra. Formázni most nem kell, de még a gyereked előtt sem javaslom, hogy melltartó nélkül slattyogj, a bimbóddal tekergetős rádiógombot formázva.  Az igénytelenség szépen átterjedhet az egész családra. Nem kell nagyestélyi, full smink, fél órás cicoma, de magadra fordított 10 perctől már vonzó természetes nő vagy otthon is. A pároddal most sokkal több időt vagy összezárva,  ne a házi robotot lássa benned nap, mint nap, hanem a nőt! 
  5. Tornázz!
    Lehet már az ágyben kezdeni biciklizéssel. Ha van terasz ott folytasd! Normál tesi átmozgatás, vagy amit szoktál.
  6. Reggelizz táplálóan!
    Igyál elég vizet napközben, legyen melletted egy pohár víz mindig.
  7. Ha utazni kell, utazz a munkahelyedre! 
    Használd ki az utazás idejét tanulásra. Hallgathatsz podcastokat, vagy könyvet, hasznos tartalmat a FB görgetés helyett. 
  8. Kezdd el rendszeres időben a munkát/tanulást!
    Akár munkahelyed van, akár a magad ura vagy!
    Légy elérhető, de ha belemerültél egy munkafolyamatba, ami fontos, és esetleg sürgős is, ne ugorj a felugró pop-up email ablakra, mert megzavar.
    Legyen rendszeresen, amikor nézed az emaileket, és válaszolsz rá, de ha ugrálsz a feladatok közt, minden sokkal tovább tart, és elhavazottnak érzed magad. Egyszerre úgyis csak egy komolyabb koncentrációt igénylő feladatra tudsz fókuszálni.
  9. Csináld meg, amit aznapra terveztél. Kezdd el a legnehezebb, legnyomasztóbbal! Vagyis “Nyeld le a békát”. (Brian Tracy)
    Eat the Frogg
    Ez a könyv a  Tudástárban remekül feldolgozott formában megtalálható. Most még egy napig nyitva! Minden hónapban két új könyv kerül feldolgozásra, és még van bent 63 már elérhető könyvtár. Plusz egy csomó tanfolyam, workshop önfejlesztéssel és vállalkozással kapcsolatban (stílustanácsadás, szövegírás, kommunikáció, coaching, pénzügyi témák, stb. témakörökben).
  10. Homeschool
    Ha iskoláskorú gyereked van, akkor álljatok neki a leckének akkor is, ha épp nincs digitális óra.
  11. Mozogj napközben is!
    Munka és/vagy tanulás közben is. Időnként állj fel a gép elől, szemtorna, karkörzés, vállkörzés, csípőkörzés. De lépcsőzhetsz is, ha van lépcsőház!
    Ebédidőben mozogj kicsit többet! Menj ki a teraszra, kertbe (ha van), sétálj egyet az utcán, az erdőben, parkban, tömeg úgysem lesz! Intézd el, amit el kell, már amit lehet.
  12. Ebédelj normálisan! Fehérje +széndhidrát+zöldség
  13. Meló és/vagy tanulás második forduló.
  14. Hagyd abba!
    Legyen egy meghatározott napirended, amit tartasz. Van, akinek soha nincs vége a munkájának, nem tudja befejezni, csak abbahagyni. Valamilyen határpontot keresned kell, amikor egy feladat/részfeladat elkészült. Csináld meg rendesen a melód, de ne kompenzálj túl, hogy állandóan túlórázol, és kimerülsz. Nehéz otthon abbahagyni a munkát, most, hogy nem sietsz haza a szeretteidhez, mégis más minőség, ha csak úgy otthon vagy, esetleg egy másik szobában, mint amikor ténylegesen otthon vagy velük, és együtt töltitek az időt.
  15. A vacsit csináljátok meg együtt és egyétek meg együtt!
    Amikor a gyerek már bevonható a munkába, akkor ebbe is vondd be. Az, hogy ő a tablet, TV, X-box, ki tudja mi előtt ül, vakargatja a fenekét, bele van merülve, egyáltalán nem mentség arra, hogy ki kell szolgáld! Ha temérdek e tanulnivaló, akkor is abba kell tudni hagyni egy fél órára. Kétlem, hogy valaki napi 12 órát tudna koncentrálni egyhuzamban.
  16. Játsszatok valamit együtt, vagy olvassatok közösen, beszélgessetek, vagy, ami számodra és a család számára kikapcsolódás. Egy film megnézése hétvégén OK, mikor reggel nem kell felkelni. De minden nap tuti lehet valami más, kreatívabb, értelmesebb dolgot csinálni, mint a TV-t bámulni. Ez nem igazán interakció! Ráadásul már így is túl sok valamilyen digiális eszköz bámulása egész nap.
  17. Lehet egy esti edzés is együtt.
    Rengeteg online edzés van mindenféle típusból.
  18. Fürdés, mese, olvasás, relaxálás, meditálás, stb.
    Én a gyerek lefekvése után állok neki tanulni, posztot írni, olvasni. Ilyenkor lehet meditálni. 
    Találd meg azt, ami téged gazdagít, ami edzi az agyad!
  19. Ha teheted, feküdj le időben!
    Napi 7-8 óra alvás a legjobb ránctalanító! Mellesleg éjszaka van az anyagcserében a feldolgozási szakasz, így az elegendő alvás kell a tested karbantásához is.