Neked jó az időbeosztásod?

Hogyan hozd ki a napodból a legtöbbet a helyes napi rutinnal?

Neked van időbeosztásod, vagy sodródik a napod? 

Most képzeld el, hogy Neked van időbeosztásod! A napod energiával telve, gördülékenyen telik! A munkád is elvégzed, a gyerekedre is van időd, a férjed is mosolyog, hogy “Milyen csinos vagy drágám!”, és a lakás is rendben, és az éppen betoppanó szomszédasszony mikor bekukkant, bátran engeded be. 

Amikor este visszagondolsz rá, mosolyogsz, mert teljesnek érzed.

Ha így van, akkor van időbeosztásod, és ez nem a te posztod!
Ha nem így van, annak mi az oka? 
Gyakran csak azért nincs jó időbeosztásod, mert nincs jó napi rutinod.

Miből is álljon a napi rutin, hogy minden fontos dologra jusson időd?

Lehet most a homlokodra csapsz, hogy ezt meg minek kell mondani? 
A jó időbeosztás azonban ott ered, hogy mikor kezdődik a napod, és hogyan? Van-e benne terv?
És ha van munkaidőd, iskolás gyereked van, akkor ez elég nyilvánvaló. 
De ha nincs, akkor is találd ki magadnak, a te bioritmusod mi lesz napi szinten? Mikor vagy aktív általában? Bagoly vagy veréb vagy inkább? Ha rugalmas a munkaidőd, akkor is tervezd meg az időbeosztásod! 

  • Fejben, még az ágyban!
  • Írd össze listára, post-itra, cetlikre, telefonodba task- listre, bármire! Az időbeosztás lényege, hogy átlátod az egy napra/hétre/hónapra eső teendőid, méghozzá leírt fomában. 

Mosd meg az arcod, használj arckrémet, és esetleg minimális sminket, ha lesz egy videós meetinged, kimész az utcára. Fésülködj meg! És otthonra is használj valamilyen bio deo (a legegyszerűbb és legbióbb a szódabikarbóna nedves kézzel felkenve a hónaljra)! 
A fogmosás után kb. egy perces mozdulat végig lehet törölni a mosdót, akár kézzel, akár egy odakészített varázs szivaccsal, a csapot. Ha összeköködted a tükröd, egy kéznél lévő mikrószálas törlőronggyal töröld le!

Igen, legyen a napi rutinod része, hogy felöltözöl minden nap, akkor is, ha nem mész ki az utcára! És mindenképp vegyél fel nadrágot is, ne pizsiben töltsd a napod! Ha egy videós meeting közben valamiért fel kell állnod, és a kamera bekapcsolva marad, elég kínos, ha alsóneműben flangálsz.

Vezesd be a napi rutinba a mozgást! Bármilyen időbeosztásba be lehet passzírozni. Lehet még az ágyban kezdeni biciklizéssel, akár a “szundi” üzemmód alatt. Ha van terasz ott folytasd kávézás után pl. Egy normál tesi átmozgatás, vagy amit szoktál. Én pl. chi-kungozok a teraszon. 

A jó időbeosztás a jó energiabevitellel kezdődik! A reggelizést iktasd be a napi rutin fix részébe, de ne vackokat, vagy gyors szénhidrátot (kakaós csiga és társai) fogyassz, amik felnyomják -a reggeli amúgy is magas- vércukor szinted.
Ha így teszel, ne csodálkozz, hogy mire beérsz a munkahelyedre, 1 óra múlva már álmos vagy, és újra éhes…

Igyál elég vizet napközben, legyen melletted egy pohár víz mindig! (0,3 dl/kg)

Most lehet nem kell utaznod, csak átmész a dolgozószobába, vagy nekikészülsz a dolgozósarokba.

Ha utazol, használd ki az utazás idejét tanulásra. Hallgathatsz podcastokat, vagy könyvet, hasznos tartalmat a FB görgetés helyett.  

Akár munkahelyed van, akár a magad ura vagy! 
Légy elérhető, de ha belemerültél egy munkafolyamatba, ami fontos, és esetleg sürgős is, ne ugorj a felugró pop-up email ablakra, mert megzavar, és huss időbeosztás, vagy tervezett napi feladatlista! 
Legyen rendszeresen, amikor nézed az emaileket, és válaszolsz rá, de ha ugrálsz a feladatok közt, minden sokkal tovább tart, és elhavazottnak érzed magad. Egyszerre úgyis csak egy komolyabb koncentrációt igénylő feladatra tudsz fókuszálni. 

Ha iskoláskorú gyereked van, neki ugyanúgy szüksége van megfelelő, fix, kiszámítható napi rutinra, ahogy Neked! A jó időbeosztás őt még jobban segíti, mert neki még kevesebb a kontrollja, mint  Neked!
Akkor is  álljatok neki a napi leckének, ha épp nincs digitális óra.

Eat the FroggCsináld meg, amit aznapra terveztél. Kezdd el azzal a feladattal, ami a legtöbbet visz előre, és ami általában a legnehezebb és a legnyomasztóbb feladat!  Ha ez megvan, az időbeosztásod  aznapra is kapott egy óriási lendületet! 

Ez a könyv a  Tudástárban remekül feldolgozott formában megtalálható. Ma nyitva! Egyébként hónapokig várólista Minden hónapban két új könyv kerül feldolgozásra, és még van bent 63 már elérhető könyvtár. Plusz egy csomó tanfolyam, workshop önfejlesztéssel és vállalkozással kapcsolatban (stílustanácsadás, szövegírás, kommunikáció, coaching, pénzügyi témák, stb. témakörökben).

A napi rutin részeként munka és/vagy tanulás közben is mozogj! Időnként állj fel a gép elől, szemtorna, karkörzés, vállkörzés, csípőkörzés. De lépcsőzhetsz is, ha van lépcsőház!
Ebédidőben mozogj kicsit többet! Menj ki a teraszra, kertbe (ha van), sétálj egyet az utcán, az erdőben, parkban, tömeg úgysem lesz! Intézd el, amit el kell, már amit lehet.

Szervezd úgy az időbeosztásod, hogy hagyj az ebédre elegendő időt!
Legyen az ételedben minden a szervezeted számára fontos alapanyag: fehérje + zsíradék+széndhidrát+zöldség

Térj vissza a munkádhoz, a gyerekedet pedig vedd rá a leckeírásra!

Legyen egy meghatározott napirended, amit tartasz! Van, akinek soha nincs vége a munkájának, nem tudja befejezni, csak abbahagyni. Valamilyen határpontot keresned kell, amikor egy feladat/részfeladat elkészült! Csináld meg rendesen a melód, de ne kompenzálj túl, hogy állandóan túlórázol, és kimerülsz. 

Nehéz otthon abbahagyni a munkát, most, hogy nem sietsz haza a szeretteidhez, mégis más minőség, ha csak úgy otthon vagy, esetleg egy másik szobában, mint amikor ténylegesen együtt töltitek az időt.

 Csináljátok meg együtt és egyétek meg együtt!

Amikor a gyerek már bevonható a munkába, akkor ebbe is vondd be. Az, hogy ő a tablet, TV, X-box, ki tudja mi előtt ül, vakargatja a fenekét, bele van merülve, egyáltalán nem mentség arra, hogy ki kell szolgáld! Ha temérdek e tanulnivaló, akkor is abba kell tudni hagyni egy fél órára. Kétlem, hogy valaki napi 12 órát tudna koncentrálni egyhuzamban.

Jó újra gyereknek lenni! Játsszatok valamit együtt, vagy olvassatok közösen, beszélgessetek, vagy, ami számodra és a család számára kikapcsolódás. Egy film megnézése hétvégén OK, mikor reggel nem kell felkelni. De minden nap tuti lehet valami más, kreatívabb, értelmesebb dolgot csinálni, mint a TV-t bámulni. Ez nem igazán interakció! Ráadásul már így is túl sok valamilyen digiális eszköz bámulása egész nap.

Lehet egy esti edzés együtt is. 
Rengeteg online edzés van mindenféle típusból.

Fürdés, mese, olvasás, relaxálás, meditálás, stb.

Én a gyerek lefekvése után állok neki tanulni, posztot írni, olvasni. Ilyenkor lehet meditálni. 
Találd meg azt, ami téged gazdagít, ami edzi az agyad!

Ha teheted, feküdj le időben
Napi 7-8 óra alvás a legjobb ránctalanító! Mellesleg éjszaka van az anyagcserében a feldolgozási szakasz, így az elegendő alvás kell a tested karbantásához is.

Fogyókúra esetében meg mindennél fontosabb a karcsúsító alvás! 😉

TIPP 1:

Vegyél fel egy otthoni cipőcskét! Olyat, amit csak otthonra használsz! Ne mamuszt, és nem is papucsot, hanem olyat, amit nem használsz kintre, van egy kis magasítás a saroknál (max. 2 cm), tegyél bele talpbetétet! A kemény talajon nem jó ugyanis, ha “mezítláb” mászkálsz totál lapos cipőben, lapos papucsban, vagy mamuszban csoszogsz. Az emberek igen nagy százalékának van valamilyen mértékű harántsüllyedése, esetleg lúdtalpa. Vagy lesz, ha nem hord megfelelő alátámasztást. (A természetes talaj a legjobb a lábnak, de kevésbé elképzelhető, hogy homokot tartasz a lakásban, vagy egy kis gyepet… 🙂 ). A kis otthoni surranóban viszont nagyon felgyorsul a munka, és csak úgy suhansz át a napi rutinod lépésein. Tudsz benne rögtön tornázni, akár a gép mellől felállva néhány mozdulatot, vagy átsuhanni egyik szobából a  másikba. 

Tipp 2: 

Melltartó témában otthoni munkához nagyon jók a Zero-feel típusú top & melltartó egyben. Formázni most nem kell, de még a gyereked előtt sem javaslom, hogy melltartó nélkül slattyogj, a bimbóddal tekergetős rádiógombot formázva.  Az igénytelenség szépen átterjedhet az egész családra. Nem kell nagyestélyi, full smink, fél órás cicoma, de magadra fordított 10 perctől már vonzó természetes nő vagy otthon is. A pároddal most sokkal több időt vagy összezárva,  ne a házi robotot lássa benned nap, mint nap, hanem a nőt! 

Úgy érzed, van még mit fejlődnöd?

Kérj tőlem egyéni coachingot, hogy megtaláljuk a személyes céljaid, motivációid, és lehetőségeid!

 

Vagy elindulhatsz ezen a “10X Célkitűzésingyenes videótréningen, ahol az a cél, hogy  találd meg, mit szeretsz IGAZÁN az életben, és legyen 2020 a legjobb éved!

You Might Also Like