Nőies Testalkat Mizériák- Milyen is a valódi nő?

Nőies testalkat

Elég sok félreértés adódik az ideális nőies testalkat körül. 

Munkám során minden nőnél beleakadunk a nem-szeretem részekbe, amikor a testalkatelemzést végezzük..

És a fele tanácsadással azzal telik, hogy az önmagukról alkotott képek kell helyreállítani. Szépnek látni magunkat nem nárcizmus, vagy egoizmus, nem beképzeltség!

A reális önkép létkérdés!

Ugyanis egy cél megvalósítához, a változtatáshoz,  de egy jó párkapcsolathoz, munkához, vagy a munkahelyen való értékeléshez, az egészséges lelkű gyerekek neveléséhez elengedhetetlen, hogy helytálló, reális önképünk legyen! Ez kell a belső stabilitáshoz!

 

Mi gátolja leginkább a helyes önképet?

A legfőbb gond az, hogy a mai korunk ideális nőies testalkata tévesen a férfias V forma.

Férfi és női testalkat különbsége

Az új típusú filmhősnők, a harcias nők,  superwomanek is tévesen ezt mutatják be ideális nőies testalkatnak. Nézd csak meg a Marvel sorozatot, vagy Boris Vallejo grafikáit, Xénát és sorolhatnám…! Számtalan hősnő szerepel bennük, akik már nem a Disney hercegnők mintájára készültek. Sokkal inkább amazon harcosok (jó, két -lehetőleg jó nagy- mellel…). 

Ezzel elég nehéz felvennünk a versenyt! És mivel állandó elégedetlenséget okoz, így reklámtermékek fogyasztójává válunk. Hiszen tudatalatti célunkká válik, hogy elérjük a média által sugallt ideális állapotot.


 

Mik is a tehát férfias testalkat jellemzői?

V alkat

  • Széles izmos váll
  • Keskeny csípő
  • Lapos, izmos has
  • Kemény, izmos fenék
  • Hosszú láb és feszes izomzatú combok
  • Izmos kar
  • Csontos, szálkás mellkas
  • Csontos térdkalács

Sportos kemény nőVajon mennyire fontos a férfiak számára a férfias testalkatú nő

 Kevéssé valószínű, hogy egy valódi értékekre utazó, egészséges lelkületű férfi a hosszútávú harmonikus párkapcsolatot, a házasságot, a gyerekvállalást arra alapozza, hogy egy nőnek milyen kockás a hasa, erős-e a válla, vagy van-e narancsbőr a combján?  
Valószínűleg nem az izmok mérete lesz az  elsődleges prioritás a párválasztásban.
És az sem , hogy a fittness teremben nagyobb súlyokat emel esetleg a nő, mint ő maga… 

A nem hasonló életmódot élő, nem csak sport fókuszú férfi számára ez inkább bizonytalanságot és önleértékelést okozhat. 

Ez nem azt jelenti, hogy a tudatos táplálkozás, a rendszeres sport ne lenne fontos! És nem igényel napi törődést a testünk. 

Nagyon is! És remek weboldal például a “Kezdj Fitt Életet“, ami a most neki indulókat támogatja a fitt életben.  

Csak ne feledd a betett energia és az elvárásaid helyes arányát! Mert a férfiasan kisportolt testalkat mögött irdatlan kemény munka és vasakarat áll!
Valamint a fókusz egyértelműen az óramű szerinti táplálkozáson, és a sporton van. 

Erre vágysz? 

Mert az ilyen alaknak  magas az ára.  És a lemondások erdején át vezet út. 

Sovány modell

Akkor a modellek alakja lenne az ideális nőies testalkat?

Biztos, hogy nem!

A kifutó modellek filigrán, alultáplált, sokszor férfias, vagy jellegtelen karakterei nem igazán jellegzetesen nőies testalkatok. A termékenységet, befogadást biztosan nem hirdeti!

De azt azért jó tudni, hogy ők “fogas” szerepét töltik be leginkább: vagyis a ruha bemutatása a cél, nem a személyiségüké. 

Viszont, mivel a ruhatervezők velük álmodják meg a ruha kollekciókat, és egy átlagos nőn soha nem fog úgy állni, így rengeteg gátlást, önértékelési problémát okozhatnak a nőknek.

Ha meg szeretnéd tudni, milyen az jellegzetes női testalkat, jó helyen jársz!

Igazi érett női test
Az ideális női test

Hogyan befolyásolja a média az ideális nőies testalkatról alkotott képünket? 

El ne hidd, hogy minden előtte utána kép között csak a bizonyos fogyasztó szer, műtét, stb. áll.  

Nézd meg a két képet, ahol ugyanabban a pózban, kézmozdulattal, fehérnemű állással, testarányokat látod a két nőt. 

Ilyen pontosan képtelenség beállni kétszer egymás után!

Az első kép a valódi. És a baloldali csodás átalakulása mögött mi áll?
Hát persze, hogy a Photoshop!

Magam is használom a fotózáskor némi  szem alatti karika, bőrhiba eltüntetésére, vagy a fények korrigálására. De amikor ezt túlzásba viszik, akkor születik a második kép.

És mivel a magazin fotókon tökéletes bőrű nőket látsz, nők millióinak énképe sérül emiatt.

Van ennek nagyon fontos hatása! A nők problématudata megnő, ezáltal ideális termék fogyasztókká válnak! 

Azt az érzést keltik ezek a képek, hogy csak egy ugrásra vagy a célodtól. És, ha megveszed /használod /tied az adott termék, szolgáltatás, akkor iziben tökéletes nőies testalkatod lesz!

Ideális női test

És milyen akkor a férfiak szerint az ideális nőies testalkat?

A nőies testalkat az érett férfiakban tudat alatt kódolt, és alapvetően a feszes, de gömbölyded, keskeny derék, formás csípő, puha, formás váll, vagyis az ideális homokóra fazon felé hajlik.

Vagyis olyan, ami különbözik az övétől! Itt megtekinthetitek a tudományosan igazolt ideális női testet. 🙂

Nem kilógrammoktól függ, hanem inkább a derék és a csípő közötti különbségtől. 

Némi csúsztatás, hogy a vékony alkatra vágynak. Ha pontosak akarunk lenne, akkor a vékony = fiatal =egészséges, életerős. Legalábbis az indi100.com tanulmánya alapján ez látszik. 

Ha egy férfi jelentős korkülönbségű nőt választ, azzal tudat alatt az egészséget szeretné magának konzerválni. De ez nem rólunk szól, hanem ő önértékeléséről. 

Igazi női testalkat

Nézzük akkor a nőies testalkat jellegzetességeit!

  • Kerekded formák, tónusos, de lágy vonalak
  • Kerek has
  • Széles csípő
  • Puha keskeny váll
  • Párnázott karok
  • Rövidebb láb, vastagabb vádli
  • Narancsbőrös, vastagabb combok
  • Megereszkedett mellek
  • Krumplis térd

A korral pedig ezek tovább alakulnak

  • A mell egyre lejjebb ér véget…
  • A bőr ráncosodik, veszít a víztartalmából
  • A nyak inassá válik vagy toka képződhet
  • A has bőre, mint a Sharpei kutyáé, könnyen rakódik rá hasi háj a változó kor után
  • A felkaron megjelenik a lelógó “angyal szárnyak”
  • Erősödik a szőrösödés, és a hőhullám miatti izzadás
Körte alkat
Ideális érett női test

Mit tehetsz te, hogy a természetes, egészséges nőies testalkatot elérd?

  • Méresd fel a normális női testalkatod arányait egy testalkat elemzéssel. (Ezt már online is lehet). Ezeknek az információknak a birtokában tudni fogod, mi a te kompetenciád, és mi az ami adottság. Hogyan kell öltözz, mi előnyös. 
  • Számold ki a BMI indexet, a testtömeg indexet. Ha túlzsírosodást mutat, akkor egy táplálkozási szakértő tud neked segíteni összeállítani a helyes étrendet. Ez nem feltétlenül a külsőd miatt fontos csak, hanem a belső szervek elzsírosodása miatt. 
    Ha le kell adni a kilókból egészségügyi okokból, akkor a lassú fogyás a cél! Semmiképp sem eseti, hiánytáplálkozásból álló, öngyötrő diéta!
  • Az étkezésnél alapelv, ha fogyni akarsz, hogy többet eméssz fel kalóriában, mint amit beviszel. Egyszerű logika… 😉
    Az ételeid legyenek nem csak finomak, hanem éltető erővel is bírjanak. Legyenek változatosak, szépek, sokféle színűek!
  • Elcsépelt, de örök igazság, hogy mozogj rendszeresen!
    Hozzátenném, hogy kímélő módon, a korodnak, és az egészségi állapotodnak megfelelően.
    A ritka, de intenzív mozgás helyett sokkal inkább a napi, de rendszeres, izületkímélő mozgás ajánlott.
    Amit én kaptam tanácsot az osteopathától, gyógytornásztól, fascia terapautától, akik a karbantartásom végzik: naponta ha legalább 30-40 perc kímélő mozgás: gyaloglás, kímélő jóga, biciklizés, úszás, Nordic walking, elliptikus tréner – ezek ajánlottak.
    Be lehet iktatni a mindennapokba, ha például bejársz a munkahelyedre, esetleg erős ütemben gyalogolsz. Vagy lemész naponta kocogni fél órát. Egyre több felnőtt játszótéren van pl. elliptikus tréner. Ez az egyik legjobb, mert szabadon vagy, és kímélő aerob mozgás.
    Vagy egy klasszikus iskolás tornaóra gyakorlatokkal átmozgatod magad, és csinálsz egy plank- kitörés – fekvőtámasz kombóval egy fél órás átmozgatást, akkor máris nagyon sokat tettél az egészségedért!
  • Immunerősítésként, ami nekem bevált: 2000 egység D vitamin naponta, C vitamin 1000, E vitamin, Omega 3, Szelén, Cink, Magnézium, de hozzáteszem, nem én vagyok a Vitamin Király, így ennek nézz utána. Főleg, ha vegetáriánus vagy!

Jóga a szabadban

A természetes, egészséges ideális női testalkat az önelfogadással, és az egészséges lélekkel kezdődik!

Ha eljársz rendszeresen mozogni, de a mozgás öröme, esetleg a tánc dinamikája, a jóga nyugalma, vagy a természet békéje miatt, akkor fogadd el, hogy olyan nőies testalkatod lesz, mint az átlagos nők nagy részének!

Lesz ereszkedő hasad a terhességed miatt, és lógó melled a szoptatás miatt. 

Légy hálás, mert tudtál gyereket szülni! 

Van kis háj a pocakodon? Légy hálás, mert nem kellett éhezned! 

Vagy egy kis visszered?  Légy hálás, mert van lábad! 

Ráncos és eres kezed? Légy hálás, mert tudtál vele ölelni, tudtál vele dolgozni!

 

Ha mindent megtettél, amire lehetőséged van, hogy a testedet egészségben tartsd, akkor nyugodt lehet a lelked is!

Minden adottságot lehet és szerintem kell is szépen adjusztálni, és a lehetőségeihez képest kihozni belőle a legjobbat. 

 

FONTOS,  hogy egyensúlyban legyen az életed! Legyen benne életöröm!

Ne áldozd fel a sokoldalú teljes életet a tökéletes alakért én önsanyargatásért cserébe!

A test az csak test. És mi nem csak test vagyunk…! 

Igen, vannak alapból tökéletes alakú nők…

Néhányan. 

Szerencsések. 

Irigylésre méltóak. 

De vigasztaljon az a tudat, hogy nekik is vannak problémáik, és ők is elégedetlenek önmagukkal! 🙂 

Szóval maradj a saját gondjaidnál, értékeld át őket! 

Ha szeretnéd másképp látni és/vagy élni az életed,  akkor jó helyen jársz!

Komplex Nőiség Coachként ez a szakterületem!

Csak mondom!  😉

You Might Also Like